Region Jnkpings ln Kontakt och support
Ett nationellt kvalitetsregister för vård och omsorg

Felsökning

 

1. Jag kan logga in i Senior alert men sen kommer jag inte vidare. Jag kan inte välja enhet, det händer inget när jag klickar på enhetsnamnet.

2. Jag har behörighet till en enhet i Senior alert men när jag kommer in på enhetssidan kan jag inte registrera något. Spelar ingen roll vart jag klickar så händer inget.

Svar:

Problemet som du beskriver beror troligen på att din dator har en inställning som innebär att vår adress är satt i kompatibilitetsläge. Är det endast ”din” dator på enheten kan det ligga lokalt på din dator.

För att kontrollera om det så kan du klicka på kugghjulet uppe till höger på skärmen  . Välj sen Inställningar för Kompatibilitetsvyn.

Ligger då www.kvalitetsregister.se eller http://senioralert.kvalitetsregister.se tillagt så markera den och välj Ta bort.

Finns ingen webbadress tillagd får kontakt tas med den egna IT-enheten. Starta gärna om webbläsaren och försök igen.

Vi vet att många som innan dom bytte till Internet Explorer 11 hade Senior alert satt i kompabilitetsvyn (se exemplet i bilden ovan). När man sen uppdaterat till Internet Explorer 11 så ligger det kvar. I vårt gamla system gjorde det inget, men när vi nu bytt plattform så fungerar det inte att ha sin dator i kompatibilitetsvyn.


3. Du försöker att logga in i systemet, men får upp felmeddelandet nedan och kommer inte vidare.

Svar:

Problemet beror på att din dator inte läser in ditt SITHS-kort.

Stäng ner webbläsaren, öppna den på nytt och gå in via ikonen NetiD , cid:image003.png@01D2D93A.D1778FD0  längst ner till höger på datorskärmen. Högerklicka och välj ”Läs in kortet på nytt”. Därefter bör det fungera igen.

Ibland måste man starta om datorn för att det ska fungera.


 

Uppdaterad: 2017-07-21
Erica Löwhagen, Qulturum, Verksamhetsnära funktion