Region Jnkpings ln Region Plus
plus.rjl.se för vårdpersonal, samverkanspartners m.fl.

Support för digitala möten vid samordnad vårdplanering

Vi rekommenderar att du i god tid före mötet kopplar upp dig och testar utrustningen.

Om tekniska problem uppstår i anslutning till mötet:

  • Testa din utrustning:
    Genomföra möte, Region plus

  • Kontakta mötesorganisatören (vårdsamordnaren) som bedömer om mötet ska ombokas. Deltagarna kan också ringa in till mötet med ett unikt mötes-ID som framgår i Cisco Meeting.

  • Kontakta din arbetsplats IT-support. De tar i sin tur kontakt med Region Jönköpings läns IT-support om det är ett problem de inte kan lösa.

Exempel på problem och vem du kontaktar
 

Typ av problem

Kontakta

Användning, process och rutiner

 

Epost: sjukvardens.itstod@rjl.se

Lösenord till Region Jönköpings läns nätverk, Extern åtkomst, (steget efter Tjänste-ID-kortet)

Region Jönköpings läns IT-support

010 241 41 50, val 1 (Teknik)

Lösenord till Cosmic Link/Messenger

Region Jönköpings läns kundservice för IT-Vårdtjänster:

010 241 41 50, val 2 (Cosmic)

Systemspecifika fel ”inne i” Cosmic Link till exempel:

  • Fel i behörigheter
  • Link låser sig när man trycker på en knapp, eller liknande.

Region Jönköpings läns kundservice för IT-Vårdtjänster:

010 241 41 50, val 2 (Cosmic)

Tekniska fel, till exempel:

  • Att du inte kommer vidare till extern åtkomst
  • Skrivarfel
  • Att du inte når Cisco Meeting trots att du kommer åt Internet eller liknade

Kommunens IT-support, som i sin tur kontrollerar att felet inte ligger hos kommunen. Om allt fungerar som det ska hos kommunen men felet kvarstår, kontaktar kommunens IT-support Region Jönköpings läns IT-support:

010 241 41 50, val 1 (Teknik)

 

 

 

Uppdaterad: 2018-12-12
Thomas Tryggvesson, Primärkommunal utveckling, Kommunal utveckling